شناسهٔ خبر: 173100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری جنوب کرمان خبر داد؛

خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی باران به راه و ابنیه فنی جنوب کرمان

سیل مرداد ۱۴۰۳ جنوب کرمان معاون راهداری جنوب کرمان از خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی باران و طغیان رودخانه های فصلی به راه و ابنیه فنی حوزه استحفاظی این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( راهداری جنوب کرمان) وحید میرافضلی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در بازدید از محور های درگیر سیل جنوب کرمان گفت: در حالی که در اکثر محور های مواصلاتی جنوب کرمان شاهد بروز پدیده گرد و غبار بودیم ، بارش پراکنده اما سیل آسا به برخی از راه های جنوب کرمان خسارت وارد کرد.

میرافضلی  از اقدامات راهداری در ساعات اولیه جهت بازگشایی راه های مسدود شده گفت و افزود: محور قلعه گنج_جاسک و محور قلعه گنج چاه_داد خدا ( محدود ه چاه زهید تمگران) و چند راه روستایی در شهرستان منوجان مسدود شده اند که با اعزام ۴ اکیپ راهداری به همراه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین، کلیه راه ها توسط راهداران پرتلاش جنوب کرمان بازگشایی شد.

وی خسارت وارده به جسم راه و ابنیه فنی حاصل از بارش باران و سیلاب رودخانه های فصلی را بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هم اکنون کلیه راه ها جنوب کرمان باز و تردد در آن ها جریان دارد.

معاون راهداری جنوب کرمان همچنین سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها را پل ارتباطی مردم و راهداری خواند و بیان داشت: کاربران جاده ای می توانند جهت رفع هرگونه مشکل در سطح راه های حوزه استحفاظی جنوب کرمان موارد را به این شماره اطلاع دهند.